Algemene voorwaarden Ontrack

  1. Begrippen & Definities  

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:  

Algemene voorwaarden 

Deze algemene voorwaarden.  

Overeenkomst op afstand 

Een overeenkomst die zodanig tot stand is gekomen dat uitsluitend gebruik is gemaakt van een of meer technieken voor communicatie op afstand in de zin van art. 7:46a BW.  

OnTrack 

OnTrack Academy b.v. – hierna te noemen OTA – gevestigd te Helmond, 5708 VC, aan de Turfhoeve 4, handelend onder de naam OnTrack Academy b.v.  

OnTrack Academy 

Alle diensten aangeboden via de website en leeromgeving www.ontracklearning.nl. 

Consument 

Natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf.  

Klant  

Iedere particulier, die bij OTA een opleiding afneemt, ofwel elk bedrijf of instelling die bij OTA een opleiding afneemt. De klant kan zowel de hoedanigheid hebben van  

  1. Aanmelder, degene die zichzelf en/of een ander aanmeldt voor een opleiding  
  2. Deelnemer, degene die is aangemeld voor een opleiding en/of deelneemt aan een opleiding.  

Cursusgeld 

Het verschuldigde bedrag bij aankoop van een opleidingseenheid, abonnement en/of examenkosten.  

Cursusmateriaal 

Opleiding, les- of instructiemateriaal, documentatie of enig ander materiaal in welke vorm dan ook, dat wordt gebruikt als onderdeel van de opleiding.  

E-learning 

Het deel van het cursusmateriaal dat online beschikbaar wordt gesteld aan de klant. 

Diensten 

Alle door OTA aangeboden opleidingen, producten en materialen.  

Opleiding  

Een door OTA verzorgde opleiding, training, her-/bijscholing, cursus, studie-/ themadag, workshop, congres, symposium dan wel enige andere vorm van opleiding. OTA verzorgt ook in company opleidingen en online opleidingen. Een opleiding kan onderverdeeld zijn in meerdere modules.  

Artikel 1 – Toepasselijkheid  

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de overeenkomst die OTA sluit met de klant, voor zover daarvan niet is afgeweken overeenkomstig artikel 1 lid 3. De overeenkomst geldt voor de klant in de hoedanigheid van aanmelder en/of deelnemer.   

Deze algemene voorwaarden worden voorafgaand aan de overeenkomst nadrukkelijk bekendgemaakt aan de klant en maken integraal deel uit van de informatievoorziening van OTA. De toepasselijkheid van de algemene voorwaarden vloeit, onverlet andere opties, in elk geval (ook) voort uit de acceptatie ervan door de klant door het aanvinken van de voorwaarden voordat er tot betaling kan worden overgegaan.  

OTA wijst de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de klant, hoe ook genaamd, uitdrukkelijk van de hand. 

Afwijkingen van de algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk tussen OTA en de klant zijn overeengekomen. 

In de gevallen waarin de betreffende overeenkomst en/of de algemene voorwaarden niet voorzien, zal OTA een regeling treffen naar redelijkheid.  

Mocht één der bepalingen van deze voorwaarden ongeldig zijn en/of worden nietig verklaard, dan wordt daardoor de geldigheid van de overige bepalingen niet aangetast. De (gehele of gedeeltelijke) ongeldigheid of onverbindendheid van een of meer bepalingen tast de geldigheid of verbondenheid van andere bepalingen niet aan. Indien zou blijken dat een bepaling ongeldig of onverbindend is, zullen OTA en de klant het ongeldige of onverbindende gedeelte vervangen door een bepaling die wel geldig en verbindend is en waarvan de rechtsgevolgen, gelet op de inhoud en strekking van de betreffende bepaling, zo veel mogelijk overeenstemmen met die van het ongeldige of onverbindende gedeelte van deze bepaling. 

OTA is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen. De algemene voorwaarden, zoals deze luidden op het moment voor de wijziging, blijven gelden voor de overeenkomsten die op dat moment rechtsgeldig tot stand waren gekomen. OTA zal de wijziging ten minste 30 dagen voor de inwerkingtreding bekend maken via een persoonlijke kennisgeving of door een algemene kennisgeving op de website.  

Artikel 2 – Aanbod  

Op de website vindt de klant het meest actuele aanbod van opleidingen. OTA brengt het “In company” aanbod op verzoek van de klant (bij voorkeur) schriftelijk uit.  

Het aanbod vermeldt in elk geval op duidelijke en begrijpelijke wijze de volgende gegevens:  

  1. De wijze van uitvoering van de overeenkomst.  
  2. Wanneer de opleiding start.  
  3. Vooraf bekende voorwaarden waaronder de opleiding eventueel niet doorgaat.  
  4. Voor zover van toepassing: de toelatings- en/of voorbereidingseisen om aan de opleiding deel te mogen nemen.  
  5. De prijs met inbegrip van alle bijkomende kosten en belastingen.  
  6. De wijze van betaling.  
  7. De duur van de overeenkomst.

OTA is te allen tijde gerechtigd wijzigingen aan te brengen in de inhoud van de opleiding, met dien verstande dat de gecommuniceerde hoofdlijnen daardoor niet zullen worden verlaten.  

Artikel 3 – Totstandkoming overeenkomst 

De klant gaat een overeenkomst met OTA aan door het inschrijven voor / bestellen van een opleiding via het inschrijfformulier op de website, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.  

De overeenkomst komt tot stand wanneer OTA de inschrijving voor een opleiding schriftelijk aanvaardt en wordt geacht tot stand te zijn gekomen op het moment waarop OTA schriftelijk de inschrijving voor de opleiding aan de klant heeft bevestigd. Deze bevestiging geldt tevens als bewijs van inschrijving voor de betreffende opleiding.  

Bij contactonderwijs wordt onder aanvang van de opleiding de datum van de eerste bijeenkomst verstaan. Bij onderwijs op afstand wordt onder aanvang van de opleiding verstaan het verschaffen van toegang tot het onderwijsmateriaal.  

OTA is gerechtigd zich over de kredietwaardigheid van een klant die zich heeft aangemeld voor een bepaalde opleiding te laten informeren door derden. Indien de uitkomst van een dergelijk kredietwaardigheidsonderzoek negatief is, zal OTA gerechtigd zijn de overeenkomst te beëindigen.  

De klant is niet gerechtigd de rechten en verplichtingen uit de overeenkomst over te dragen aan een derde zonder schriftelijke toestemming van OTA. OTA aan deze toestemming nadere voorwaarden verbinden.  

In het geval sprake is van onderwijs op afstand oftewel een e-learning geldt de overeenkomst voor 365 dagen, dit is de periode dat je gebruik kunt maken van de E-learning. De Overeenkomst eindigt na deze periode van rechtswege. Ook al is de Overeenkomst beëindigd, jij moet je houden aan de verplichtingen die zijn opgenomen in deze voorwaarden (zoals verplichtingen over geheimhouding en intellectuele eigendomsrechten (zie de artikelen 10, 11 en 12 van deze algemene voorwaarden)). 

Artikel 4 – Annulering, vervanging en verplaatsing  

Voor aanvang van een opleiding heeft de klant het recht de opleiding te annuleren. De annulering kan uitsluitend schriftelijk plaatsvinden. Als moment van ontvangst door OTA geldt in het geval van:  

  1. Een email: de verzenddatum van de betreffende e-mail of 
  2. Een brief: de datum van de poststempel

In geval van annulering zoals bedoeld in artikel 4 lid 1 geldt (uitgezonderd de bedenktijd voor consumenten volgens wettelijke regeling bij overeenkomsten gesloten op afstand) dat OTA gerechtigd is de volgende kosten bij de klant in rekening te brengen: 

  1. Bij annulering voor de inwerkingtreding van het annuleringstermijn: 10% van het cursusgeld, met een minimum van €42,- excl. 21% btw voor administratiekosten (met een maximum van € 200,- excl. 21% btw per opleidingsdag).  
  2. Bij annulering tussen 6 weken (42 dagen) en 4 weken (28 dagen) voor aanvang van de eerste bijeenkomst: 50% van het cursusgeld.  
  3. Bij annulering tussen 4 weken (28 dagen) en 2 weken (14 dagen) voor aanvang van de eerste bijeenkomst: 75% van het cursusgeld.  
  4. Bij annulering korter dan 2 weken (14 dagen) voor aanvang van de eerste bijeenkomst: 100% van het cursusgeld.  
  5. Bij gratis diensten: deelname is kosteloos maar niet vrijblijvend. Bij annulering wordt €42,- excl. 21% btw voor administratiekosten in rekening gebracht.  

Bij verhindering van deelname om welke reden dan ook heeft de klant het recht een plaatsvervanger te laten deelnemen. De benodigde gegevens van de vervangende deelnemer dienen binnen 24 uur na de annulering schriftelijk te worden meegedeeld. Als er sprake is van toelatings-/voorbereidingseisen voor een opleiding, dient de vervangende deelnemer hieraan te voldoen. Vervanging na aanvang van een opleiding is niet mogelijk.  

Annulering door de klant van een in-company training kan uitsluitend schriftelijk en voordat OTA met de uitvoering van deze opleiding is begonnen.  

In het geval van een annulering van een in-company opleiding geldt dat OTA gerechtigd is de volgende kosten in rekening te brengen bij de klant.  

  1. Bij annulering voor de inwerkingtreding van het annuleringstermijn: 25% van de kosten van de In ompany opleiding.  
  2. Bij annulering tussen 6 weken (42 dagen) en 4 weken (28 dagen) voor aanvang van de eerste bijeenkomst: 50% van het cursusgeld.  
  3. Bij annulering tussen 4 weken (28 dagen) en 2 weken (14 dagen) voor aanvang van de eerste bijeenkomst: 75% van het cursusgeld.  
  4. Bij annulering korter dan 2 weken (14 dagen) voor aanvang van de eerste bijeenkomst: 100% van het cursusgeld.   
  5. Indien de klant op het startmoment van de opleiding of na aanvang van de opleiding de deelname tussentijds beëindigt of anderszins niet (langer) aan de opleiding deelneemt, heeft de klant geen recht op terugbetaling of instroom in een andere opleiding.  

 

OTA behoudt zich het recht voor om:  

  1. De opleidingsdatum, tijdstip en/of plaats te wijzigen, opleidingen te combineren of de opleiding te annuleren (zoals onder meer maar niet uitsluitend bij, naar oordeel van OTA, onvoldoende belangstelling). OTA zal de klant hiervan uiterlijk 1 week (7 dagen) voor de eerste lesdag schriftelijk op de hoogte brengen en, voor zover mogelijk, een alternatief aanbieden. Als dit niet mogelijk is of de klant geeft daaraan de voorkeur, zal OTA 100% van het reeds betaalde cursusgeld binnen 30 dagen retourneren. 
  2. Nieuwe aanmeldingen voor een bestaande opleiding niet te accepteren. Ingeschrevenen ontvangen hiervan bericht, waarna reeds betaald cursusgeld binnen 30 dagen wordt gerestitueerd.  
  3. De groepsgrootte in uitzonderingsgevallen met maximaal 2 deelnemers te verhogen.  
  4. Het opleidingsprogramma tussentijds te wijzigen, om reden van kwalitatieve verbetering en/of reden van herprogrammering van accreditatie-/exameneisen van externe instituten.  

 

Bij wangedrag door de deelnemer is OTA gerechtigd de deelnemer de toegang tot de opleiding en/of het gebouw te ontzeggen zonder dat er restitutie van het cursusgeld is verschuldigd.  

Overmacht van ons of één van de door ons ingeschakelde derden schort onze verplichtingen op zolang de overmacht voortduurt. Wij zijn in dat geval niet verplicht vergoeding van schade te betalen. 

Overmacht is een situatie waarbij een tekortkoming niet aan ons of één van door ons ingeschakelde derden kan worden toegerekend. Dit is het geval als de tekortkoming niet te wijten is aan onze (of de door ons ingeschakelde derde) schuld en ook niet voor ons risico behoort te blijven. Onder overmacht wordt in ieder geval verstaan brand, waterschade, het in gebreke blijven van een leverancier van ons, technische storingen die door derden verholpen moeten worden, het verloren gaan van een goed, staking en eventuele overheidsmaatregelen. 

Als de overmacht blijft bestaan, mogen wij de Overeenkomst altijd zelf ontbinden, zonder dat wij schadevergoeding hoeven te betalen. 

Artikel 5 – Beëindiging overeenkomsten op afstand  

Indien een klant een particulier is, heeft de klant gedurende 14 dagen na het sluiten van een overeenkomst op afstand het recht om zonder opgave van redenen te ontbinden. Bij een overeenkomst op afstand die uitsluitend betrekking heeft op de koop van studiemateriaal gaat de termijn van 14 dagen in op de dag die volgt op de dag van ontvangst van het onderwijsmateriaal.  

In geval van ontbinding overeenkomstig artikel 5 lid 1 dient de klant het ontvangen onderwijsmateriaal zo spoedig mogelijk aan OTA terug te zenden. OTA is gerechtigd de directe kosten van het terugzenden voor rekening te laten komen van de klant. Het terugzenden is voor risico van de klant.  

Geen recht op ontbinding overeenkomstig artikel 5 lid 1 bestaat als de opleiding is begonnen voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.  

Indien de klant na aanvang van de opleiding de overeenkomst tussentijds beëindigt, bestaat er geen recht op enige restitutie van het door de klant aan OTA betaalde of nog verschuldigde bedrag, met uitzondering van het genoemde in artikel 5 lid 5.  

Restitutie van (een gedeelte van) de kosten van de opleiding is alleen mogelijk wanneer een tussentijdse beëindiging van de overeenkomst het directe gevolg is van een ernstige ziekte of calamiteit, waarbij geldt dat OTA een bewijs daarvan kan verlangen in de vorm van een medisch attest of anderszins. Het medisch attest zal in beginsel door de behandelend arts worden afgeleverd en zal in ieder geval het volgende vermelden:  

  1. De identiteit en hoedanigheid van degene die het attest aflevert  
  2. De identiteit van degenen die de opleiding volgt,  
  3. De oorzaak van de ongeschiktheid van deze persoon om de opleiding te vervolgen en  
  4. De vermoedelijke duur van deze ongeschiktheid.   

 

 

Artikel 6 – Betalingscondities  

Bij een open inschrijving betaalt de klant na inschrijving voor / bestelling van een opleiding op de webiste per iDEAL of Creditcard direct het verschuldigde bedrag, tenzij schriftelijk anders overeengekomen. De klant staat in voor het kunnen incasseren van het verschuldigde bedrag door OTA.  

Bij een In company opleiding betaalt de klant per factuur na ondertekening van de offerte. De klant dient de volledige kosten van een In company opleiding te voldoen binnen 14 dagen na dagtekening van de factuur, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen in de overeenkomst.  

Indien de klant het verschuldigde bedrag niet binnen de gestelde termijn volledig heeft betaald, is de klant, zonder nadere ingebrekestelling, in verzuim. Het verlenen van diensten kan met ingang van die datum worden opgeschort.  

Na overschrijding van de betalingstermijn is de klant over het openstaande bedrag wettelijke rente en incassokosten verschuldigd. De incassokosten bedragen per herinnering of aanmaning telkens 5% van het openstaande en vervallen bedrag. Mocht er tot ingebrekestelling en/of dagvaarding worden overgegaan, dan zal er 15% extra kosten met een minimum van € 150,- excl. btw worden berekend.  

Alle kosten, zowel gerechtelijke als buitengerechtelijke, die OTA zal maken wegens niet nakoming van de verplichtingen door de klant, komen geheel voor rekening van de klant.  

Artikel 7 – Prijs  

De actuele prijzen van elke opleiding en betalingswijze staan vermeld op de website. Prijzen zijn onverbindend tenzij opgenomen in een schriftelijke overeenkomst.  

Tussentijds optredende kostprijsverhogende factoren (zoals onder meer maar niet uitsluitend: inkoopprijzen, koersen, lonen, belastingen, rechten, lasten en vrachten) die gaan spelen na de totstandkoming van de overeenkomst, kunnen door OTA worden doorberekend aan de klant.  

Indien de klant een particulier is, en de in artikel 9 lid 2 bedoelde kostprijsverhogende factoren leiden tot een wijziging van de prijs van een opleiding binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst, heeft de klant het recht de overeenkomst te ontbinden.  

Artikel 8 – Intellectueel eigendom en geheimhouding  

OTA is te allen tijde enig rechthebbende ten aanzien van rechten van intellectueel eigendom op de aan de klant ter beschikking gestelde zaken, materialen, instrumenten (waaronder software) en (elektronische) informatie, tenzij OTA schriftelijk uitdrukkelijk anders aangeeft.  

De klant verkrijgt uitsluitend een niet-overdraagbaar gebruiksrecht ten behoeve van de in de bevestiging aangegeven opleiding(en).  

Zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van OTA is het de klant niet toegestaan de in artikel 8 lid 1 genoemde zaken, materialen, instrumenten en (elektronische) informatie te kopiëren, in (on)bewerkte vorm te openbaren, exploiteren, verveelvoudigen, wijzigen of op enige andere wijze te gebruiken. Noch enige wijziging aan te brengen in de beveiliging ervan.  

De klant is te allen tijde gehouden de (inhoud van de) in artikel 8 lid 1 genoemde zaken, materialen en (elektronische) informatie geheim te houden en deze slechts te gebruiken voor het doel waarvoor aan hen een gebruiksrecht is verleend.  

OTA houdt tevens het recht de door uitvoering van werkzaamheden toegenomen kennis voor andere doeleinden te gebruiken, voor zover geen vertrouwelijke informatie ter kennis van derden wordt gebracht.  

Artikel 9 – Privacy  

OTA respecteert de privacy van haar klanten en zorgt voor een vertrouwelijke behandeling van alle verstrekte persoonlijke informatie conform de geldende privacywet- en regelgeving.  

Voorafgaand aan de bestelling/inschrijving of activeren van een online opleiding is de klant verplicht zich te registreren. Waarna de klant de bestelling/inschrijving kan voltooien respectievelijk toegang verkrijgt tot de online opleiding. De klant dient op het registratie- en inschrijfformulier de correcte gegevens te vermelden van zichzelf en/of door hem aangemelde personen.  

De door OTA na registratie aan de klant verleende toegang tot het account/profiel is strikt persoonlijk en mag uitsluitend door de klant zelf worden gebruikt.  

Verstrekte gegevens worden gebruikt om de afhandeling van klantvraag, aanvraag, bestelling, reactie, deelnamebevestiging, bewijs/certificaat van deelname zo snel en eenvoudig mogelijk te laten verlopen.  

Naam en e-mail-/ adresgegevens worden gebruikt om betrokkenen op de hoogte te houden van opleidingen. Indien de klant aangeeft geen prijs te stellen op toezending van informatie anders dan voor de eigen opleiding, dan wordt dit gerespecteerd.  

OTA zal persoonsgegevens niet aan derden verstrekken, tenzij OTA daartoe wettelijk is verplicht.  

De door de klant via de website/leeromgeving geregistreerde (persoons) gegevens zijn niet inzichtelijk voor de werkgever van de klant en/of voor andere klanten.  

Als je een klacht hebt over de manier waarop OTA met je persoonsgegevens is omgegaan, kun je een klacht indienen via het informatieformulier op onze website of door een e-mail te sturen zoals aangegeven in het Privacy statement. 

Wij doen er alles aan om jouw gegevens veilig te verwerken. Wij zijn niet aansprakelijk voor mogelijke schade die ontstaat doordat je ons jouw persoonsgegevens of bedrijfsgegevens hebt toegestuurd.  

Artikel 10 – Aansprakelijkheid  

OTA spant zich naar beste inzicht en vermogen in voor een goede kwaliteit van de opleidingen. Het uiteindelijke resultaat is echter evenzeer afhankelijk van factoren die buiten de invloed van OTA vallen, waaronder de inzet van de klant. OTA kan daarom geen garanties geven met betrekking tot de te verwachten resultaten van de door haar gegeven opleidingen.  

De klant is zelf verantwoordelijk voor een correct gebruik van de webshop/leeromgeving en voor een juiste invoer van (persoons)gegevens. OTA garandeert bijvoorbeeld niet dat de functies welke in de website/leeromgeving zijn vervat altijd aan de eisen van de klant zullen voldoen, dat met de website/leeromgeving ononderbroken of foutloos zal kunnen worden gewerkt, dat eventuele gebreken in de website/leeromgeving zullen of kunnen worden gecorrigeerd. OTA garandeert niet dat de website/leeromgeving vrij zal zijn van virussen, gebreken of andere onvolkomenheden.  

OTA aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid tegenover de klant voor enige schade behoudens in het geval haar aansprakelijkheidsverzekering de schade dekt en voor zover de verzekeraar in voorkomend geval tot uitkering overgaat.  

Buiten de in artikel 10 lid 2 bedoelde gevallen of voor zover de beperking van aansprakelijkheid zoals vervat in artikel 10 lid 5 in rechte geen stand zou houden, is de aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat voor de schadeveroorzakende prestatie in rekening is gebracht, of, indien het een duurovereenkomst betreft, tot het factuurbedrag over een periode van 6 maanden.  

OTA sluit uitdrukkelijk uit iedere aansprakelijkheid voor:  

  1. Schade als gevolg van onvoldoende lichamelijke en/of geestelijke geschiktheid bezitten en behouden voor het volgen van de opleiding. Deelnemers dienen zelf te beoordelen of zij fysiek en wat conditie en geestelijke gesteldheid betreft in staat zijn verantwoord deel te nemen aan een opleiding(sactiviteit).  
  2. Verlies, diefstal of beschadiging van eigendommen of anderszins door de deelnemer meegebrachte materialen gedurende de opleiding.  
  3. Indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst en schade door bedrijfsstagnatie.  
  4. Kosten en/of schade voortvloeiende uit het annuleren, niet doorgaan, verplaatsen, combineren van een opleiding, opleidingsdeel of opleidingsdag(deel).  
  5.  Schade bij of aan de klant door of samenhangende dan wel op grond van de inhoud van het door OTA verstrekte lesmateriaal, de door OTA gegeven lessen, adviezen en/of instructies. Het gebruik door de klant van het lesmateriaal, het toepassen van gegeven instructies en verstrekte adviezen door de klant geschiedt geheel voor eigen rekening en risico.  
  6. Schade, die het gevolg is van enige tekortkoming van LOL of de door LOL aangewezen deelnemer(s) bij de naleving van zijn/hun verplichtingen, waaronder begrepen het verlenen van onvoldoende medewerking bij de uitvoering van de overeenkomst.  
  7. Schade als gevolg van onjuiste en/of onvolledige en/of niet tijdig verstrekte gegevens en informatie door de klant. 
  8. Gevolgschade van implementatie in de organisatie van de klant van door een deelnemer tijdens de opleiding geproduceerde documenten, zoals plannen van aanpak, praktijkopdrachten e.d. 
  9. Directe of indirecte schade die voortvloeit uit of in enig opzicht in verband houdt met het gebruik van de webshop/leeromgeving, het wijzigen of staken daarvan, onbereikbaarheid of fouten op de website/leeromgeving. OTA is evenmin aansprakelijk voor (de gevolgen van) adviezen of handelingen van derden die hun diensten en/of producten via de webshop/leeromgeving aanbieden.  
  10. Aanspraken van derden betreffende de in artikel 5 lid 3 bedoelde ziekte of aandoening van een deelnemer.  

Het bepaalde in artikel 10 lid 3 en 4 is op bovenstaande van overeenkomstige toepassing.  

De beperking van aansprakelijkheid zoals vervat in dit artikel 10 geldt niet indien sprake is van opzet of grove schuld aan de zijde van OTA.  

Artikel 11 – Herroepingsrecht voor consumenten  

Consumenten hebben op grond van het Burgerlijk Wetboek (artikel 6:219) recht op het gebruik van het herroepingsrecht voor elke bestelling/inschrijving die bij OTA wordt gedaan. Dit recht houdt in dat consumenten de bestelling/inschrijving binnen 14 dagen kosteloos kunnen annuleren. Dit verzoek dient de klant schriftelijk bij OTA in te dienen.  

Het herroepingsrecht treedt in nadat OTA de inschrijvingsbevestiging per e-mail heeft verzonden.  

Het herroepingsrecht geldt niet voor diensten waarvan de uitvoering, met instemming van de consument, is begonnen voor de termijn van 14 dagen. Hiervoor krijgt de consument, afhankelijk van het product en de al geleverde dienst, een restitutie van een evenredig deel van het verschuldigde bedrag.  

Voor de online opleidingen geldt dat de klant pas dan toegang krijgt tot de online opleiding wanneer de klant een persoonlijk account heeft aangemaakt en de betreffende vergoeding volledig is betaald. De betreffende content en/of diensten en/of producten van OTA kunnen hierna direct worden gebruikt, voordat de herroepingstermijn als bedoeld in de Wet Koop op Afstand is verstreken. Het herroepingsrecht van de klant op grond van de Wet Koop op Afstand wordt om die reden uitdrukkelijk uitgesloten.  

Artikel 12 – Diversen  

De klant heeft recht op een certificaat/bewijs van deelname als dit hem voorafgaand aan de opleiding schriftelijk is toegezegd mits hij voldoet aan de aanwezigheidseis, een schriftelijke (online) toets met voldoende resultaat heeft afgerond of – indien er geen sprake is van een schriftelijke toets – bij voldoende inzet en resultaat naar oordeel van de docent.  

De deelnemer is verplicht op tijd aanwezig te zijn, eventuele benodigde materialen bij zich te hebben, zich gedurende de opleiding correct te gedragen en andere aanwezigen niet te hinderen, melding te maken van de aanwezigheid bij hem van een ziekte/aandoening, die gevaar kan opleveren voor aanwezigen in het pand.  

Ieder die een opleiding volgt, is verplicht tijdens de bijeenkomsten van de opleiding de schriftelijke bevestiging zoals vermeld in artikel 3 lid 2 in combinatie met een geldig legitimatiebewijs bij zich te hebben en te tonen op verzoek van een docent of andere functionaris van OTA.  

Artikel 13 – Werknemers  

Het is de klant niet toegestaan om de personen die zijn ingeschakeld door en/of werknemers van OTA bij de uitvoering van een overeenkomst, gedurende de periode van de looptijd van de overeenkomst en tot twee jaar na de beëindiging daarvan, bij haar te werk te stellen of te laten stellen uit hoofde van een arbeidsovereenkomst of anderszins – zoals maar niet uitsluitend door een opdrachtovereenkomst of detachering – tenzij OTA daarvoor schriftelijk toestemming heeft verleend.  

De klant verbeurt aan OTA een boete van € 5.000,- excl. btw per (voormalig) ingeschakeld persoon door en/of werknemer van OTA voor elke dag dat de klant handelt in strijd met het in het artikel 13 lid 2 bepaalde. OTA behoudt onverminderd het recht op vergoeding van de daadwerkelijk geleden schade.  

Artikel 14 – Geschillen  

Op de algemene voorwaarden en het gebruik van de webshop en leeromgeving is het Nederlands recht van toepassing. Geschillen worden beslecht door de rechtbank Eindhoven.